Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Скільки вугілля Україна вивозить з окупованої території?

[08:15 23 августа 2016 года ] [ Новости Донбасса, 22 августа 2016 ]

Залізничники з Ясинуватої, що мітингували, дійсно юридично працюють на українському підприємстві, хоча Україна не контролює Ясинувату.

28 травня 2016 року в Ясинуватій, що розташована на території Донецької області, непідконтрольній українській владі, працівники Донецької залізниці провели мітинг із вимогою виплатити їм борги із зарплати. Мітинг мав широкий резонанс у медіа та сприяв стигматизації мешканців непідконтрольної території.

Залізничників, які залишилися на непідконтрольній території, звинувачували в тому, що вони самі “хотіли відокремитися” та закликали отримувати зарплату в організації “ДНР”, а тепер страждають від наслідків своїх дій.

Проте, залізничники з Ясинуватої, що мітингували, дійсно юридично працюють на українському підприємстві, хоча Україна не контролює Ясинувату.

“Донецькій інститут інформації” підготував мемо про те, що треба знати про цю акцію.

Вплив бойових дій на роботу Донецької залізниці

Залізничний транспорт має ключову роль для стабільної роботи промисловості Донецької області. До війни — у 2013 році — питома вага в обсязі відправлених вантажів усіма залізницями країни державного підприємства “Донецька залізниця”, яке діяло на територіях Донецької, Луганської та частково Запорізької, Харківської та Дніпропетровської областей, становила близько 37% , тобто більше третини.

Більшу частку — 56% всіх залізничних вантажів — становило вугілля. Бойові дії значно вплинули на роботу залізниці. Так, за липень-вересень 2014 року відправлення залізничних вантажів із території Донецької області зменшилось у порівнянні з третім кварталом 2013 року в 1,8 раза, у цілому по Донецькій залізниці — більш ніж удвічі, у тому числі вугілля — у 2,5 раза. Останні загальні дані про роботу Донецької залізниці обласне управління статистики наводило в підсумках за 2014 рік.

Того року залізничним транспортом відправлено 74,3 млн тонн вантажів, що менше попереднього року на 23,1%. Відправлення Донецькою залізницею вугілля, питома вага якого склала 53,6% загального обсягу залізничних вантажів, у порівнянні з показниками 2013 року зменшилося на 34,4 %.

За даними Міненерговугілля, на непідконтрольній території Донецької та Луганської областей знаходиться 85 шахт усіх форм власності, що становить 57% від їх загальної кількості по Україні. З них на 60 шахтах видобувалося енергетичне вугілля, зокрема майже 100% антрациту , від якого залежить робота багатьох українських теплових електростанцій. Тому одним із товарів, який найчастіше перевозять залізнички, є саме вугілля.

Як працює залізниця в умовах “ДНР”?

Бойові дії хоч і ускладнили діяльність Донецької залізниці, проте не припинили її роботу. Як повідомили в департаменті розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації, фактично до грудня 2015 року на території області, розділеній лінією фронту, функціонувало єдине підприємство залізничного транспорту — державне підприємство “Донецька залізниця”. Головне управління розташоване в місті Донецьк та з травня 2014 року захоплено озброєними представниками організації “Донецька народна республіка”.

До структури Донецької залізниці до війни входили чотири дирекції залізничних перевезень. На підконтрольній українській владі території Донецької області залишилась лише одна — Краснолиманська дирекція. Водночас деякі великі промислові підприємства в Донецькій і Луганській областях, які обслуговує Донецька залізниця, і далі функціонують на непідконтрольній території та сплачуюють податки в українські бюджети всіх рівнів. Це, передусім, підприємства важкої промисловості.

Чи займається Донецька залізниця контрабандою?

За дозволом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України низка українських теплоелектростанцій споживають паливо з тимчасово непідконтрольної території, яке вивозиться Донецькою залізницею.

За даними департаменту, упродовж 2015 року ДП “Донецька залізниця” відправлено 69,1 млн тонн вантажів, тобто майже стільки, як у 2014 році. У тому числі, з непідконтрольною території на підконтрольну відвантажено 24,8 млн тонн вантажів, зокрема вугілля 15,6 млн тонн. За 4 місяці 2016 року відправлено 10,5 млн тонн вантажів, зокрема енергетичного вугілля — 4,1 млн тонн. Як бачимо бої та лінія фронту майже не позначились на завантажені підприємства у 2015 році, хоча за підсумками першого кварталу 2016-го помітний деякий спад.

Конфлікт за контроль над Донецькою залізницею

Двовладдя на Донецькій залізниці протрималось до кінця 2015 року, коли на базі Краснолиманської дирекції залізничних перевезень у грудні було створено регіональний філіал “Донецька залізниця”, яка є структурним підрозділом ВАТ “Укрзалізниця” (регіональна філія).

27 січня 2016 року в облдержадміністрації відбулася нарада з питання вироблення механізму взаємовідносин між створеним регіональним філіалом і ДП “Донецька залізниця” (з метою подальшого функціонування вантажних залізничних перевезень між підконтрольною й непідконтрольною територіями області).

З 2 березня 2016 року дія договорів ПАТ “Укрзалізниця” з ДП “Донецька залізниця” була припинена. Новостворений філіал не має договірних відносин із ДП “Донецька залізниця, тому взаєморозрахунки між ними за перевезення вантажів між непідконтрольною й підконтрольною територіями неможливі. Це призвело до відсутності оборотних коштів у підприємства з непідконтрольної території.

За даними департаменту розвитку базових галузей Донецької обласної адміністрації, станом на червень 2016 року чисельність працюючих у ДП “Донецька залізниця” на території, непідконтрольній українській владі, становила 25 тис. осіб, яким припинили виплату заробітної плати. Загальна заборгованість із заробітної плати перед цими людьми за даними чиновників становить 242 млн грн. Працівникам пропонують перевестися до нового підприємства — регіональної філії “Донецька залізниця”.

28 травня 2016 року на залізничній станції Ясинувата, що знаходиться на непідконтрольній території, відбувся мітинг із вимогами до української влади ліквідувати заборгованість із заробітної плати, а з 30 травня залізничники припинили рух поїздів між підконтрольною та непідконтрольною частинами Донецької області. Представники організації “ДНР” намагалися надати мітингу антиукраїнську спрямованість. Треба зазначити, що на непідконтрольній территорії всі масові акції проводяться під наглядом організації “ДНР”.

Згідно повідомлень міністерства транспорту організації “ДНР” з 11 липня рух поїздів було відновлено, а питання виплати заборгованості стало предметом переговорів.

Нажмите для увеличения

Нажмите для увеличения

Висновки

Всупереч бажанню представників організації “ДНР” надати протестам залізничників антиукраїнського забарвлення, ситуація не є такою. Від початку бойових дій ДП “Донецька залізниця” фактично знаходиться під подвійним контролем із боку української влади та організації “ДНР” та продовжує обслуговувати підприємства, що розташовані на непідконтрольній території, проте сплачує податки до бюджету України.

Вимоги залізничників до української влади виплатити заборгованість із заробітної плати цілком обґрунтовані та законні. Організація “ДНР”, що встановила на непідконтрольній території монополію на проведення масових акцій, намагається використати проблемну ситуацію для власних пропагандистських цілей. Залізниця, розташована на непідконтрольній території, є складовою частиною системи української залізниці та промислових ланцюжків, тому не може ефективно працювати автономно.

Українським посадовцям слід утримуватися от різких заяв у бік учасників акції, які вимагали від законної влади домогтися виплати боргів із заробітної плати. Стабільна робота донецької залізниці сприяє збереженню економіки непідконтрольної частини Донецької області в економічному просторі України, що є плацдармом для реінтеграції в разі подальшої успішної мирної реінтеграції або військової операції.

Віталій Сизов, аналітик “Донецького інституту інформації”

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.