Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

OSINT для IT. Власник агентства бізнес-розвідки Molfar Артем Старосєк купив IT-медіа AIN.UA. У якому стані зараз знаходиться видання?

[07:20 03 октября 2023 года ] [ Forbes-Украина, 2 жовтня 2023 ]

З 1 жовтня в одному з найбільших IT-видань країни AIN.UA змінився власник.

Замість Іллі Бошнякова новим видавцем медіа став засновник OSINT-агенції Molfar Артем Старосєк. В угоду увійшли також проєкти, запущені Бошняковим за останні три роки — AIN.Capital і AIN.Business. Чому змінився власник, в яку суму оцінюють угоду і що тепер буде з виданням

“Раніше ми неодноразово допомагали AIN.UA з перевірками репутації рекламодавців та аналітикою”, — говорить новий власник і CEO IT-видання Артем Старосєк. Перемовини щодо придбання AIN.UA розпочалися наприкінці липня 2023 року. “Це не перша пропозиція покупки видання за останні роки”, — додає попередній видавець Ілля Бошняков. 

За чотири роки існування агентство бізнес-розвідки Molfar масштабувало послуги у галузі приватної розвідки, пошуку та аналізу інформації на 39 країн світу. Станом на вересень 2023 року у команді Molfar працює 70 людей, в AIN.UA — менше 20.

Старосєк не планує змінювати суть видання — тематика технологій, бізнесу та IT залишаться, йдеться у заяві AIN.UA. Але підсилиться фокус на розслідування, аналітику та фактчекінг. “Редакція AIN.UA матиме повну автономію”, — запевняє новий власник.

У скільки обійшлася угода з купівлі AIN.UA? 

Сума є комерційною таємницею, але “ціна ринкова”, каже Артем Старосєк. 

Коли у січні 2016 року попередній власник Артур Оруджалієв продавав AIN.UA, це могло коштувати декілька сотень тисяч доларів, підраховує власник домену і проєкту AIN.UA у 2009-2010 роках Олександр Ольшанський. “Але це тільки моя оцінка, подробиць не знаю”, — зазначив він. 

Тепер оцінка видання скромніша. “Зараз IT-медіа в Україні може на рекламі заробляти приблизно до 500 000 грн у місяць. Приблизно стільки ж заробляє і AIN.UA”, — каже один із засновників українського IT-медіа, який погодився спілкуватися з Forbes на умовах анонімності. 

В Україні, як правило, медіа дотують власники, тому оцінка їхньої вартості залежить не від фінансових показників. “Ринок медіа в Україні відрізняється від інших ринків тим, що на ньому основна частина гравців — це не бізнес, а інструмент політичного впливу”, — розповідав Forbes партнер венчурної компанії Genesis Investments Віталій Лаптьонок.

Ціни на інтернет-рекламу

В Україні ціни на інтернет-рекламу — одні з найнижчих, а медіа коштують дорожче, ніж в інших країнах. Так, за даними СМО програматик-екосистеми ADmixer Ганни Ятель, в Україні в середньому ціна за 1000 показів реклами становить $0,2, у США — $1,3, в Німеччині — $0,9, у Польщі — $0,45

За перші вісім місяців 2023 року найпопулярнішими медіа про технології в Україні стали видання Gagadget, ITC.ua і GSMinfo, підрахувала контент-маркетингова платформа PRnews.io. За даними Similarweb, з червня по серпень 2023 року середня кількість візитів на місяць на AIN.UA склала 683 300, у його конкурентів — Gagadget і ITC.ua — 23,8 млн і 3,1 млн відповідно.

Чи була угода насправді?

Попередній видавець медіа — Ілля Бошняков. Він працював HR-директором у компанії Noosphere, яка належить бізнесмену Максу Поляковуйдеться на його сторінці у Linkedin. 

Випадок, коли колишні працівники Макса Полякова знаходяться серед власників медіа — не перший. У серпні багаторічна піарниця бізнесмена Максима Полякова, яка останнім часом консультувала непублічного IT-підприємця Максима Кріппу, несподівано придбала онлайн-медіа Delo.ua і сайт “Главком”. Обидва медіа працюють на українському ринку понад десять років. 

“Ніхто нічого не купував. Бошняков є лише “ширмою”, яку зараз замінили на іншу, бо AIN.UA фактично належить Полякову”, — говорить власник ще одного українського медіахолдингу про IT, який теж погодився спілкуватися з Forbes на умовах анонімності. Інформацію про те, що AIN належить Полякову також підтвердив Forbes на умовах анонімності менеджер, який працював у холдингу Полякова. Максим Поляков не є інвестором або співвласником медіа AIN.UA, каже директор з комунікацій Noosphere Ventures Петро Іванов. 

Від Брамса до Molfar

Інтернет-видання AIN.UA засновано у 1999 році підприємцем Олександром Брамсом. Він це робив самотужки і на декілька років потім відійшов від цього проєкту, розповідає Олександр Ольшанський. “Коли він вирішив повернутися до AIN.UA, ми йому допомогли, але я не можу це назвати інвестицією”, — додає Ольшанський. На його думку, медіа у 2000-х роках самі не заробляли і не приносили прибутку. 

OSINT для IT. Власник агентства бізнес-розвідки Molfar Артем Старосєк купив IT-медіа AIN.UA. У якому стані зараз знаходиться видання? /Фото 1

Скріншот з сайту AIN.UA

У 2010 році керівництво проєктом та права власності на домен перейшли ексголовреду ITC.ua Артуру Оруджалієву. Відтоді він став одноосібним власником і CEO видання. “Я платити зарплату журналістам не міг, і тому він деякий час надавав фінансову підтримку проєкту через грант, без будь-яких зобовʼязань”, — писав Оруджалієв у своїй статті на AIN.UA про допомогу Ольшанського у 2013-му. 

З 1 лютого 2016 року посаду CEO AIN.UA зайняв Ілля Бошняков — він став партнером Артура Оруджалієва, який залишився співвласником онлайн-ЗМІ. “Я хотів знайти людину, яка могла б займатися розвитком бізнесу — розробкою, додатковими сервісами, загалом внесла б нові ідеї щодо того, яким може стати AIN.UA”, — розповідав Оруджалієв. 

Ілля Бошняков свого часу керував наймом для україно-шотландської компанії Cupid, яка пізніше вийшла на IPO, працював у Noosphere Ventures, а в лютому 2014-го заснував BrainCombinator — рекрутингову агенцію, яка спеціалізується на наймі бізнес-талантів і дослідженнях. Бошняков працював і над іншими стартапами у сфері HRTech. Одним з них був SignalHire — сервіс, який визначає, наскільки людина дозріла змінювати роботу, ще до того, як вона публічно повідомила про це. 

За останні три роки Ілля Бошняков запустив три проєкти — AIN.Capital, який починався як англійська версія AIN.UA, а потім став окремим виданням про ІТ в Центральній і Східній Європі з понад 100 000 переглядів за три місяці влітку 2023 року. Ще один проєкт — AIN.Business про малий та середній бізнес, кількість переглядів якого зростає на 10-15% щомісяця, пише у замітці головний редактор AIN.UA Ілля Кабачинський. Також Бошняков запустив маркетплейс для пошуку роботи в ІТ — Recruitika. 

Олександр ШАРІПОВ, Микола МАРАНЧАК

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.